pinterest

2 Kasım 2012 Cuma

TAM BUĞDAY EKMEĞİ VE KITCHENAID

Merhaba,


Birkaç senedir almayı istediğim Kitchenaid'i Essenin bayram daki % 50 indiriminden aldım. İlk denemem ise Tam buğday ekmeği.... Ne zamandır yapmak istiyordum.


Ekmeğin tarifini Sibelin kahvesindeki Tam buğday ekmeği tarifinden aldım. 3 bardak unla yapılan bu tariften çok büyük bir ekmek olmuyor. Bu yüzden ben 2 tane yaptım. Biri keten tohumlu diğeri cevizli. Ben malzemeleri ölçtüm. Tekrar tarifini vermek istiyorum:

Malzemeler:
  • 350 gram Tam Buğday unu (ben Söke kullandım)
  • 250 ml. ılık su
  • Yarım paket toz maya
  • 1 tatlı kaşığı bal
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
  • ceviz veya keten tohumu
  • Baton kek kalıbı( silikon )


Yapılışı:
  • Ufak bir kaseye suyun yarısını ve mayayı koyun. Balı ekleyip karıştırın, 10 dk kadar köpürmesi için bekleyin.
  • Kitchenaid'in hamur karıştırma ucunu takın ve kasesine unu,tuzu ve cevizi ekleyin. Ortasını havuz açıp, mayayı, kalan suyu ve zeytinyağını ekleyin.
  • Düşük  ayarda (1veya 2) 10 dakika kadar yoğurun.Çok ele yapışmayan bir hamur olmalı.
  • Hamuru yağlanmış kalıba bastırarak yerleştirin. 50 derece fırında 1 saat mayalanmaya bırakın.
  • Mayalanma bittikten sonra fırını 200 dereceye ısıtın.Hamuru önceden ısıtılmış fırında 40 dakika pişirin.
  • Fırından çıkan ekmeği 5 dakika bekletip kalıptan çıkarın ve bir beze sarıp soğumasını bekleyin.
  • Soğuduktan sonra dilimleyip afiyetle yiyin...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blog Widget by LinkWithin

DORUK

Lilypie Kids Birthday tickers

BURAK

Lilypie Fifth Birthday tickers