pinterest

27 Mayıs 2009 Çarşamba

DONDURMALI WAFFLE



Harika bir tarifle karşınızdayım. Ben yemeye doyamadım. Umarım sizde beğenirsiniz. Dün akşam Carte D'or'un bize hediye ettiği dondurmalarla güzel bir tarif hazırladım. Eşim, ben ve Doruk (oğlum) çok beğendik. Aynı zaman da bu tarifi Yaseminin Dondurma etkinliğine göndereceğim. Çok pratik ve çok lezzetli bir tarif, denemenizi tavsiye ederim.


Malzemeler:

Waffle için:

1 Nescafe fincanı un (Büyük bir nescafe fincanı olsun)
1.5 Yemek kaşığı tozşeker
Yarım Tatlı kaşığı Kabartma tozu
1 Nescafe fincanı süt
1 Yumurta
2 Yemek kaşığı tereyağ (eritilmiş)
Yarım çay kaşığı tuz
(Bu ölçülerle 4 adet waffle elde edebilirsiniz.)

Üzeri için:
Carte D’or vanilyalı Dondurma
24 adet Çilek


Yapılışı:
Un, şeker ve kabartma tozu bir kasenin içinde karıştırılır. Üzerine Yumurta, eritilmiş tereyağ ve sütün ¼ ü eklenerek karıştırılır. Hamur homojenleşince kalan süt ve tuz eklenir. Güzelce çırpılır. Hamuru ben vaktim olmadığından buzdolabında 15 dk. dinlendirdim. Siz yarım saat dinlendirebilirsiniz. Waffle makinesini ısınması için açın. Makine ısındıktan sonra buzdolabından çıkan karışımdan 1 kepçe alıp makinenin ortasına dökün, kapağını kapatırken tamamen yayılmasına dikkat edin. 2-3 dakika makine de pişirip sevis tabağına alın. 4 adet waffle’ı da aynı şekilde pişirin. Üzerine Dondurma koyun ve 6 adet çilekle süsleyip servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun.

10 yorum:

  1. zeynepcim ah mutfagımda yer olsada bende alsam su wafel makinasından küçücük mutfak olunca zor oluyor tabi
    ellerine saglık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. galiba wafel yapmak için uygun bir tost makinası bulundurmak gerekiyor degilmi.ben normal bir makinayla yapsam olmaz mı?

    YanıtlaSil
  3. Çok Haklısın sevilciğim.Bende yer bulamadığım için ekmek yapma makinesi alamıyorum. :-)))

    YanıtlaSil
  4. Eylemciğim,
    Waffle ı normal tost makinasında da pişirebilirsin.İlla da waffle makinesi olması gerekmiyor. Ya da yapışmaz tava da orta ateşte krep gibi de pişirebilirsin.

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor, tam bu havalara göre bir lezzet olmuş:)

    YanıtlaSil
  6. Zeynepçim döktürmüşsün canım.İnsan arkadaşlarına ikram etmezmi aşkolsun.Şaka bir yana gerçekten dondurma yemeye doyamadık vallahi ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. webbci
    ----------------------------------
    Siteniz-blogunuz başarıyla eklenmiştir, lütfen bannerı
    sitenize ekleyiniz. Aksi halde siteniz kaldırılacaktır!
    ----------------------------------
    webbci.blogcu.com

    YanıtlaSil
  8. waffle a bayilirim, piserkenki kokusana daha cok bayilirim :) ellerinize saglik...

    burçak

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık. çok güzel görünüyor. Tost makinesinde denemeyi düşünüyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Waffle makinesi indirimde Tchiboda ama hala düşünüyorum alsam mı diye. Malum alınca da yapıp yemek lazım :) sonra da gelsin kilolar. Zor dayanıyorum valla. Bu görüntü de çok iştah açıcı .Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Blog Widget by LinkWithin

DORUK

Lilypie Kids Birthday tickers

BURAK

Lilypie Fifth Birthday tickers