pinterest

4 Haziran 2009 Perşembe

MISIR UNLU KEK



Ordudan gelirken mısır unu getirmiştim. Tabi ki bu unu denemeliydim. Biraz internet araştırmasından sonra kafamdan ölçülerle yaptım. Güzel de oldu.

Malzemeler:

3 yumurta

1.5 su bardağı şeker

Yarım bardak sıvıyağ ( Bir dahakine bir bardak kullanıcam)

1 su bardağı süt

1 paket kabartma tozu

2.5 su bardağı mısır unu

1 su bardağı un

1 tatlı kaşığı tarçın

Yarım bardak parçalanmış fındık


Yapılışı:

Yumurtalar ve şeker iyice çırpılır. Üzerine süt ve yağ eklenip tekrar karıştırılır. Mısırunu, un ve kabartma tozu ayrı bir kaba elenir daha sonra sıvı karışıma eklenir.Karıştırılır. Tarçın eklenir ve karıştırılır. En son fındığın bir kısmı içine koyulup kaşıkla karıştırılır. Kalan fındığı ben kalıbın altına koyup üzerine hamuru koyuyorum. 180 derece fırında 50-60 dakika pişirilip servis yapılır.

6 yorum:

  1. mısır unlu oo ilginç zeynepcim ellerine saglık gercekten nefis görünüyor yanınada bir bardak soguk süt cocuklara ne guzelde vitamin olur ellerine saglık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. mısır unu ekmegine bayılırım ama kekini hiç yemedim.denemem lazım.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  3. Zeynepçim Eyleminde dediği gibi mısır ekmeğini yoğurtla yemeyi çok severim ama keki hiç yapmadım ve yemedim eminim çok güzel olmuştur ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Bence denemelisiniz arkadaşlar... Yiyenlerden aldığım yorumlar iyiydi. Helva gibi bi kek olmuş dediler. Benim de ilk denememdi ve biz baya sevdik.

    YanıtlaSil
  5. Ben de kayınvalidemin Samsundan getirdiği mısır unu ile deneyeyim bunu. Ellerine sağlık. Muffinleri getireyim canın sağolsun :) Moralini bozmak istemem ama Cumartesi çalışmak ne kadar kötüdür ya. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık. Mısır unlu hiçkek denemedim.İlk fırsatta deneyeceğim.

    YanıtlaSil

Blog Widget by LinkWithin

DORUK

Lilypie Kids Birthday tickers

BURAK

Lilypie Fifth Birthday tickers