pinterest

7 Nisan 2009 Salı

KURU MEYVELİ VE CEVİZLİ, GÜL KEK





Bugün anneme misafir gelecekmiş. Ona götürmek için dün akşam kek yaptım. Fakat servisi annemde yapılacağı için ben kalıptan çıkardıktan hemen sonra resmini çektim. Daha önceden yaptığım bir kek olduğundan ben tadını biliyorum. Umarım sizde denersiniz ve beğenirsiniz....


Malzemeler:

3 yumurta

1.5 su bardağı şeker

1 su bardağı süt

yarım su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

3 çorba kaşığı karışık kuru meyve

3 çorba kaşığı parçalanmış ceviz


Yapılışı:

İlk önce kuru meyveler üzerine kaynamış su dökülerek beklemeye alınır.Daha sonra 3 yumurta ve 1.5 bardak şeker mikserle hızlı devirde 4 dakika çırpılır.Süt ve yağ eklenerek tekrar karıştırılır. Ayrı bir kapta un,vanilya ve kabartma tozu elenerek karıştırılır. Unlu karışım yumurtalı karışıma eklenir ve karıştırılır. Bu arada cevizler parçalanır (ben tupperware'in mini şefiyle parçaladım) ve kuru meyveler süzülür. Cevizler ve kuru meyveler hamura eklenir ve kaşıkla karıştırılır. Hamur silikon gül kalıba dökülür( Benimkinin markası silikomart ama artık farklı markalarda gül kalıp üretiyorlar). Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 40-50 dakika pişirilir. Fırından çıkan kekin rahatça kalıptan çıkması için yarım saat soğuması beklenir. Yarım saat sonra kenarlarından kontrol ederek çıkartılır. Üzerine pudra şekeri serpilerek de servis edilebilir.


Afiyet olsun...

5 yorum:

  1. çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık.bu kaar güzel görünn kekin eminim tadıda çok güzeldir

    YanıtlaSil
  2. Zeynep'cim öncelikle aramıza hoşgeldin. Acemilik zamanla geçiyor galiba :) hoş ben halan acemiyim ama. Seninde etkinlikte yer alman beni çok mutlu eder. Eğer katılmayı düşünürsen en kısa zamanda adres bilgilerini sayfamda belirttiğim adrese mail atabilirsin. sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Zeynep'cim mailini aldım, yakında görüşmek dileğiyle. İlgin için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Baharcığım böyle güzel bir etkinlik için bende teşekkür ederim...

    Aylizciğim, kuru meyveli denedinmi bilmiyorum ama benim favorilerime girdi. Denemelisin bence..

    YanıtlaSil
  5. çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.kalıba bayıldım

    YanıtlaSil

Blog Widget by LinkWithin

DORUK

Lilypie Kids Birthday tickers

BURAK

Lilypie Fifth Birthday tickers