pinterest

13 Nisan 2009 Pazartesi

SÜNGER BOBLU PASTA



Oğlum Doruk bu yılki doğumgünü için 4 yaş çocuklarının tutkusu olan "Sünger Bob" lu ya da "Şimşek Mc Queen" li pasta istiyordu. Bu yıl pastasını ben yapmaya karar vermiştim. Araba yapmaktansa İlk Şeker hamurlu pastam için Sünger Bobun daha kolay olacağını düşündüm.



31 Ocaktaki Doğumgünü için pandispanyayı 2 gün önce iş dönüşü akşam yapmak durumunda kaldım. Hazırlanacak çok şey vardı. Planlarıma göre anca yetiştirebiliyordum.Pandispanya için hünerli bayanların yoğurtlu sade pandispanya tarifi nin 2 ölçeğini yaptım ve büyükçe dikdörtgen bir teflon tepside pişirdim. Çıkarması biraz zor oldu ama streç filme sarıp buzdolabına koydum.

Cumartesi sabahı erkenden kalkıp pastama kaldığım yerden devam ettim. Çok büyük olduğu için pandispanyayı 2 kata ayırabildim. 2 paket çiğ krema ve 200 gr bitter çikolatadan ganj hazırladım. Önceden hazırladığım pasta altlığının üstüne ilk katı koydum. Reçelli suyla ıslattım. Üzerine ganaj sürdüm. Muzları uzun dilimleyip yerleştirdim. Damla çikolata serpiştirdim. Biraz daha ganaj sürüp üzerine ikinci katı koydum. Bu katıda ıslattıktan sonra kalan ganajla tüm pastayı kapladım.

Sıra ilk defa aldığım şeker hamurundaydı. Bu kısımda annem bana yardımcı oldu. Renklendirdiğimiz hamurları güzelce tupperware'in hamur açıyla açtı. Sünger Bobun kravatını yaptık, gözlerini yaptık, gözlerini çizdik. En son sünger izleri için soda kapağıyla bastırarak son şeklini verip buzdolabına kaldırdık. Misafirler 2 de gelecekti saat 12 olmuştu bile. Baya koşturmacayla devam etti günümüz...



Hazırlıklar bittiğinde soframız hazırdı...

4 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık çok güzel olmuş pastan
    Birgün bende şu şeker hamurunu deneyeceğim

    YanıtlaSil
  2. Bence sende harika şeyler yaparsın. Göründüğü kadar zor birşey değilmiş... En yakın doğumgününde bi dene istersen. :-)))

    YanıtlaSil
  3. sizi tebrik ederim. 2 saattir blogunuzu inceliyorum, tarifler alıyorum. Çalışan annelerin bu kadar hamaratlı olmalarından dolayı da gurur duyuyorum açıkcası. Süngerboblu pastayı hemen bende çocuklarıma yapacağım.
    Bundan sonra bende sizi izleyenler arasında olacağım. Hoşçakalın. Zühra

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim, çalışan annelerde isterlerse vakit buldukça herşeyi yapabilirler.Bu yıl oğlum spidermanli pasta istiyor. Önümüzdeki haftalarda onuda yapıp yayınlayacağım.Umarım izlersiniz...Tekrar görüşmek üzere...

    YanıtlaSil

Blog Widget by LinkWithin

DORUK

Lilypie Kids Birthday tickers

BURAK

Lilypie Fifth Birthday tickers